Takip Et

8/recent/ticker-posts

Güney Akdeniz Turu : Anamur

Türkiye'nin en dehşetengiz yollarından birisi Alanya'dan Silifke'ye kadar uzanan yoldur. Zaten pek çok kamyon şoförü, otobüs kaptanı da bunu teyit eder. Ben çocukken bu yolda kötü oldum mu hatırlamıyorum. Gerçi araba tutması ve kusma gibi durumlar babam tarafından kabul edilemeyen davranışlardı – halen isteyerek bile kusamam - ama dediğim gibi bu kısımlarda koyu bulutların ardında hatıralar geçidimde.

Alanya garından bir otobüse atladık. Gazipaşa'ya dek harikulade bir zeminde ilerledik. Muzkent ‘e dek her şey eğlenceli idi. Zeytinada ‘dan sonra ise önce Mete ardından Yıldız virajların olumsuz etkisini uyuyarak yada uyuklamaya çalışarak geçirmeye çalıştılar.

Neyse ki dünyadaki kurallardan biri başlayan her şeyin bitmesi şeklinde… Bu yolculukta bitiverdi. Ben etkilenmedim ama insanın ailesini kötü görmesi psikolojik açıdan daha çok etkiliyor. Gardan bindiğimiz otobüs bizi sahile attı ve biz de buradaki otelimize yerleştik.

Otel denize sıfır. Temel ihtiyaçları sağlayan bir mekan. Kahvaltı ve akşam yemeği otelin girişindeki restorandan sağlanacak. Hemen sahilin keşfine girişiyoruz.


Anamur'un üç büyük turistik silahı var. Bunlar şehrin batı girişindeki burnun orada yer alan ve yarısından fazlası su altında kalan antik Anamurion kenti, diğeri şehrin doğu çıkışında sahilde yer alan Mamure Kalesi ve sonuncusu da şehrin tamamı neredeyse kumsal olan sahilleri.

Ama değil üç yüz yirmi üç silahınız olsa da eğer ortada herhangi bir planlama yoksa başarı şansınız yok. Anamurlulardaki durumda bu. Halk turisti ve turizmi pek umursamıyor. Zaten ulaşım zorlukları nedeniyle yabancı turistin ulaşması güç. Buna karşın yerli turisti de çekebilecek albeni oluşturulamamış. Mesela sahile iniyorsunuz, canım kumların üzeri sigara izmariti dolu. Hani bunları temizleyen bir ekip olsa, ama yok.

Tabii sadece olay ekip işi değil. O çeri çöpü oraya atan insan da insan değil. Mesela ben denizde yüzerken ayağımı cam şişe vasıtasıyla bir güzel yardım. Şanslıydım, cam topuğumun derisini etine yakın bir yerden yardı geçti. Sonuç tatilin zehir olması ve ne mamure kalesine ne de Anamurion ‘a gidememek oldu.

Buna karşın eğer turistik bir kalkınma olursa az biraz emekle adam olabilecek güzel bir sahili var. Organize olarak yakındaki diğer yerleşimlere de turlar düzenlense Anamur bu işten çok ekmek yer. Ama bunları yapmazlarsa hali hazırdaki emekli kenti görünümüyle yoluna devam eder.

Buna karşın gece süresince sahilinde gezinebilir, mekanlarda takılabilirsiniz. Çocukluğumun Güney Marmara sahillerini hatırlatan manzaralara denk geldim, anılar depreşti.

Yorum Gönder

0 Yorumlar