Takip Et

8/recent/ticker-posts

Strabon : Geographika


Haftanın ikinci kitabı Strabon ustamızın Geographika kitabı...

Bu kitabı okuyarak büyük hata islediğime inanıyorum.

1 okunur bir kitap değil. Amasyali ustamızın bu eseri elde bir not defteri ve harita olmadan sayfa sayfa üzerinden geçmeden yorumlanamaz.

2 öyle genel bir tarih bilgisi ile değil pelasglar, lelegler vb düzeyinde tarihi bilmek gerekiyor ki ben tokadı yedim.

3 Latince bilginiz olacak ki detayları yakalayın. Buradan da darbe aldım. Öyle iki fiil çekmekle olmuyor dedi ustamız sessizce

4 Homeros'un İlyadasi'ni okumadan, bilmeden girişilecek bir kitap hiç değil. Öyle altın post hikayesini okuyup gelen adamı da dövüyor. Burada da dayak yedim anlayacağınız. Irmak isimlerine kadar karşılaştırma var.

Ama hös anekdotlar mevcut. Kadıköy'de timsahların yasadığını, komana kentinin korint gibi fuhuşla dönen bir ekonomiye sahip olup yörenin parayı burada kırdığı gibi notlar mevcut

#strabon #geokrafika #booksgram #book #bbokstagram #kitap #kitapgram

Yorum Gönder

0 Yorumlar