Takip Et

8/recent/ticker-posts

Rusya, Beyaz Rusya ve Ukrayna Gezisi Diğer Günler - Ukraynada

Ve diğer günler…

Sabah erkenden Kiev uçağına yetişmek için çıkıyoruz. Geldiğimizde kimse girdiğimize dair bir kaşe vb vurmamıştı. Ama çıkışta işin rengi değişiyor. Çıkış sırasında bu ülkeye girişte kullandığınız taşıtın bileti isteniyor. Yoksa yandınız. Elbette ki ben çoktan atmıştım ama Osman'da mevcuttu. Nedendir bilinmez 100 dolar kadar tutan cezayı benden talep etmediler.

Kiev'de iki gün geçirdik. İyice bozulan Ukrayna ekonomisi paranın değerini koruyamadığı için bu kez tatil daha ucuza geldi.

Buna karşın geçen seferki gibi Lavra girişinde para vermeyeyim diyerek aşağı kapıdan giriş yaptım. Kimse bir şey sormadı. Başlangıçta tabii. Orta bölümde bir gişe daha varmış. Burada yakalandık tabii.

Sonrasında Lviv ‘e geçip burada da iki gün geçirdik. Burada ise daha önceden gezmemiş olduğum silah müzesine uğradım ve oldukça beğendim.

Ukrayna için genel olarak bir önceki turun tekrarı gibi olduğundan bir şey yazmıyorum. Merak edenler daha önceki Ukrayna yazılarını takip edebilirler.

Fakat Ukrayna'nın Ruslarla olan sorunları halkın ve hükümetin gerilimini gösteriyor. Ülke militarist bir yapıya bürünmüş. TV reklamları arasına serpiştirilen, halkı askere çağıran yayınlar yapılıyor. Halbuki olayın öteki yanı olan Rusya'da ise en ufak bir tepki yok.

Yorum Gönder

0 Yorumlar