Rusya, Beyaz Rusya ve Ukrayna Gezisi Gün 9 - Minsk

Gün 9

Dün gecenin asıl konusu bugün ne yapacağımız idi. Bir şey bulamadık. Gerçi şehrin bir iki saat ötesinde bir kaç kale var ama bu mevsimde gidilmesi önerilmiyor. Eylül ortasındayız ama dediğinizi duyar gibiyim…

Dün akşam öğle yemeklerinde uğradığımız restorana gittim. Maç seyrederim dedim ama mekanda kalabalık buz hokeyi seyrediyordu. Sıkıldım çıktım.

Sokaktayız. Hava biraz atıştırıyor. Bu kez şehrin diğer tarafına gitmeye niyetleniyoruz. Önce ana caddeden ama bu kez ters yönde ilerleyerek büyük sirke ulaşıyoruz. Hayvanlara işkence edildiğini düşündüğümden böyle atraksiyonlar ilgimi çekmez.

Daha da ötelere gidiyoruz. Bizim Çemberlitaş'ı andıran kahramanlık anıtını da aşıp bir iki paralel cadde öteden sağa sapıyoruz. Yapacak bir şey olmadığı için parklarda şurada burada vakit geçiriyoruz.

Yol üzerinde Stalinist yapılar denilen üzerlerinde birer saatin yer aldığı iki kule ve karşılarındaki ana tren istasyonu ve otobüs terminaline ulaşıyoruz. Keşke iki buçuk uzaklıktaki Trakay'a gitseydim diyorum içimden.

Gün başladığı gibi geçip gidiyor.