Benelüx Turu : Gün 1 – Lüksemburg ‘a varış.

Uçak Düsseldorf ‘a indi ve beklenmedik derecede hızlı ve sorunsuz bir şekilde sınırı aşıp içeri girdik. Batı Avrupa'nın handikapı olan ulaşım ve konaklama maliyetleri oldukça yüksek olduğundan tur ile gidip kendi başına gezmek daha akılcıl görünmekte. Tabii, tur firmalarının son dakika sürprizleri ve turlar için ayırdıkları zamanlar da göz ardı edilmemeli.

Sürpriz 1. Aslında bizim tur çok sayıda firmanın ortaklaşa düzenlediği bir turmuş ve herkesin elinde farklı bir tur programı var. İyi ki dostlarla bir plan yapmamışız ileriye dönük.

Rehber insanları toparlamakla meşgulken biz havalimanı çıkışındaki devasa markete dalıp akşam için bir şeyler alıyoruz. Yol uzun.

Epey bir yolda gidiyoruz. İlerilerde Köln Katedrali'nin kuleleri görünmekte. Sanayileşmiş Almanya'nın yemyeşil ormanların arasından nehirler gibi uzanan otobanları şehirlerin oldukça uzağından geçmekte.  Fakat şehirlerinin üzerinde, bizim şehirlerde olduğu gibi kahverengi tabakalar yok. İnsan imreniyor.

Saatler süren sıkıcı bir yolculuktan sonra Lüksemburg'a varıyoruz. Havalimanına yakın, meşhur zincir otellerden birinde epeyce mikro bir odada kalacakmışız. Otel listesinde burasını söylemişti ama bu tip bir odayı da ummuyordum.

Akşamı Almanya'dan aldığımız nevale ile ediyoruz. Bir ara dışarı çıkıp turluyoruz. Karşımda çift şerit bir yol ve havalimanı. Küçük bir ülkeye göre hava trafiği iyi. Bunda pek çok uluslar arası kuruluşun merkezinin burada olmasının yanı sıra çok sayıda finans firmasının varlığı önemli etkenlerden. THY bile buraya uçmaya başladı. Gidiş dönüş 99 euro gibi yok pahasına uçsa da buradan diğer şehirlere gidişin maliyeti oldukça yüksek. Değmez.